Zasíláním zboží se rozumí dodání zboží osobou registrovanou k dani mezi členskými státy EU osobě, pro kterou pořízení zboží není předmětem daně, tj. osobně nepovinné k dani (občan, spotřebitel) nebo osobě povinné k dani, ale neregistrované v jiném členském státě (neplátce DPH ani nejde o osobu identifikovanou k dani) do limitu pro pořízení zboží (viz § 8 zákona o DPH). Podmínkou je, že zboží bylo přepraveno do jiného členského státu prodávajícím nebo třetí osobou (přepravcem). Místo plnění do limitu zasílání zboží v daném státě je v místě, kde přeprava začíná.
Pokud dojde k překročení limitu pro zasílání zboží v daném členském státě, je místo plnění v místě ukončení přepravy. Tj. pokud zboží zasílá český plátce do několika zemí EU, musí sledovat limit zasílání zboží v každé zemi zvlášť. Do limitu na zboží uplatní českou DPH a zboží vykáže na ř. 1, 2 v přiznání k DPH. Po překročení limitu se musí tuzemský plátce registrovat k DPH v daném členském státě a aplikovat sazbu DPH příslušného státu a plnit si daňové povinnosti podle tamních daňových zákonů. V českém přiznání k DPH v tomto případě zboží vykazuje na ř. 26 a v tuzemsku není zboží předmětem daně – neaplikuje se česká DPH.
Limity pro zasílání zboží jsou:
- 35 000 EUR – Rakousko, Belgie, Kypr, Estonsko, Finsko, Řecko, Maďarsko, Irsko, Itálie, Lotyšsko, Malta, Portugalsko, Slovinsko, Slovensko, Španělsko,
- 100 000 EUR – Francie, Německo, Lucembursko, Nizozemí,
- 70 000 BGN – Bulharsko,
- 270 000 HRK – Chorvatsko,
- 280 000 DKK – Dánsko,
- 125 000 LTL – Litva,
- 160 000 PLN – Polsko,
- 118 000 RON – Rumunsko,
- 320 000 SEK – Švédsko,
- 70 000 GBP – Velká Británie,
- 1 140 000 CZK – Česká republika.
V režimu zasílání zboží nejčastěji fungují e-shopy nebo zásilkové obchody.


- Potřebujete na poslední chvíli pouze rychle vyřešit daňové přiznání.
- Účetní je pro vás napůl sekretářka a napůl „holka pro všechno“.
- Podnikáte neférově nebo neeticky.
- Vaše podnikání je závislé na dotacích.
- Potřebujete účetní na docházení k vám do firmy.
- Potřebujete účetní na plný úvazek.
Na vystavování faktur doporučujeme používat Fakturoid.
Jako účetní oceňujeme jednoduché ovládání, soulad s aktuální legislativou a možnost nahrávání vydaných faktur do účetnictví.
Jako klienti oceňujeme automatické fakturace pravidelných faktur, párování plateb v bance s vydanými fakturami a zasílání děkovných e-mailů o zaplacení zákazníkům, snadné vystavování koncových faktur ze zaplacených zálohových faktur.
Jedním slovem výrazné snížení času stráveného nad fakturací.